vänner
2010-03-10 @ 12:48:22 / tankar / Kommentarer (1)
en sak som kan störa mig är när mina vänner går och skaffar sig bättre vänner och så sitter jag där, fortfarande med vänner men ingen som är sådär min allra bästa vän. jaha, och vem ska jag dela all min lycka och all min sorg med? för vem vill berätta allt för någon som bara är en vän, som ändå sedan går och skvallrar. jag förstår att man inte lever under samma villkor längre, att man förändras och inte delar livet på samma sätt som innan. och jag går inte på allt snack om att johan är min nya bästa vän, för jag vill gärna hålla isär begreppen pojkvän och vän. hur gör man för att skaffa nya vänner eller försöka uppgradera sig i status med dom vänner man redan har? för jag tar inte för mig, jag vill inte vara en pain in the ass som hör av mig hela tiden till den grad att dom tillslut slutar höra av sig. jag är en bitterfitta när jag umgås med dom vänner jag har, verkligen bitter. ibland undrar jag hur dom står ut med mig över huvud taget. kanske för att jag är en söt vän, samtidigt som jag är världens sämsta vän. jag hör aldrig av mig, jag anstränger mig inte så mycket till att hålla kontakten över huvud taget. för jag tänker att oavsett vad som händer så har man fortfarande varandra. man behöver inte höras jämt, man behöver inte spendera varje sekund tillsammans för att man ska räknas som vänner. och det är den filosofin som har gjort att jag hamnar längst ner på listan. det är inte det att jag tar dom för givet, för det gör jag inte. när jag väl anstränger mig, så anstränger jag mig. man vill ju inte vara en dålig vän, men jag lyckas alltid komma tillbaka till det facket. kanske det är så att jag inte behöver en bästa vän, jag kanske helt enkelt nöjer mig med att ha dom vänner som jag har, på det där avståndet som gör att man aldrig riktigt lyckas komma varandra in på skinnet.

såhär spenderade vi alla våra dagar en gång i tiden

1 kommentarer hittills skriv en kommentar du också

lollo tycker den 2010-03-10 kl 21:10:39;



jag tycker att det är kul att lärt känna dig :)

och jag gillar dig!..

du behöver inte ändra dig..tycker om Therèse som hon är..

det är tråkigt när vänner förändras I know :(

men vill iaf säga.. att mig kan du räkna med :)

vi får försöka ses oftare tycker jag!

jag hoppas du gillar mig lika mkt som jag gillar dig..

du är en bra person tro mig..

är det något så finns jag här så nu har jag försökt uttrycka mig bra :) <3

 

Kommentera inlägget här:





Kom ihåg mig?
« Äldre inlägg
Nyare inlägg »