...
2010-04-09 @ 22:35:13 / tankar / Kommentarer (0)
kom på mig själv här om dagen att sakna den där stunden i livet då man kunde skicka kryptiska sms till varandra, bara ett ord eller en mening utan någon som helst innerbörd. eller så betyde dom där orden eller meningarna mer än vad man vågade tro. en gång fick jag meningen 'you're the smell after the rain' skickat till mig och jag gick i taket av att inte veta om det betyde något, var helt meningslöst och om det var bra eller dåligt? själv älskar jag doften av att nyfallet regn på morgonen, det luktar liksom skog och påminner mig om när jag var mindre.

jag saknar det verkligen, själv älskade jag att citera rader ur låttexter. rader som satt sig i min ryggrad och bara väntade på att få skickas till rätt personer. jag är rädd att om jag börjar igen så kan det misstolkas, tolkas för mycket eller så tror folk bara att jag i allmänhet är dum i huvudet. jag tycker det är ett så fint sätt att förklara för en kompis att man finns här men inte använda dom exakta orden, visa att det är inte alltid så självklart utan ibland bara saker och ting är. tyvärr lyssnar jag inte så mycket på musik eller läser så mycket inspirerande texter längre, så dom där fina smsen skulle snabbt dö ut.

i vintras när första snön föll skickade jag i vanlig ordning ett sms till en gammal vän med orden 'som du kanske redan sett, första snön kom inatt' enbart för att detta är en gammal, men mycket fin tradition. tyvärr pratar vi väldigt sällan nu för tiden, näst intill aldrig faktiskt. jag fick mitt liv och hon fick sitt och ibland är det nog så det måste bli.

jag önskar jag hade någon bra bild som kunde representera denna tiden av mitt liv, jag är bra på att sortera ut och radera bilder som jag inte längre vill ska ta upp plats i mitt liv. men jag kommer alltid bära med mig minnena resten av mitt liv tills dom bleknar, precis som ett gammalt fotografi skulle gjort.

The saddest part of a broken heart
isn't the ending so much as the start

0 kommentarer hittills skriv en kommentar du också


Kommentera inlägget här:





Kom ihåg mig?
« Äldre inlägg
Nyare inlägg »