god morgon
2010-03-24 @ 11:20:18 / Allmänt / Kommentarer (1)
fick sovmorgon idag och gick upp runt halv tio. låg och funderade på om jag skulle börja söka jobb i hela sverige istället för bara västra götaland och jönköpings län. kom fram till att jag skulle kunna söka i skåne också, fast ångrade mig litegranna när jag insåg att theo då antagligen kommer börja prata skånska. jag har lite problem med det där, dialekter. jag har svårt att veta vart någon kommer ifrån bara genom att höra hur dom pratar (om dom inte pratar grov stockholmska, skånska eller norrländska) jag har alltid fått kommentarer om min dialekt, att den låter annorlunda, att den är lite bonnig och lite så. själv har jag inga problem med min dialekt, jag och johan pratar olika, ingen av mina vänner har samma, min dialekt skiljer sig till och med från min familj. och det är inte det att den har beblandats med jönköpingsdialekten, för det har den inte. jag är rätt duktig på att inte påverkas av sånt där, med undantag för vissa ord då möjligen. nej, jag ska nog sätta igång och leta jobb i vissa delar av sverige, dom delarna där dom har acceptabel dialekt.
update: det är nu jag känner att jag borde hängt med lite mer på geografilektionerna, eller att vi kanske skulle läst lite mer geografi i skolan. jag är inte så bra på det där med län och vad som ligger vart.

1 kommentarer hittills skriv en kommentar du också

Kenneth tycker den 2010-03-24 kl 14:43:29;

Om det blir Skåne så kommer Theo att få något som närmast liknar Björn Afzelius dialekt...

Kenneth har en hemsida på http://www.kennethjansson.net ta och kolla in den.
 

Kommentera inlägget här:





Kom ihåg mig?
« Äldre inlägg
Nyare inlägg »